- 19 March 2024
De verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) is desastreus voor het merk Corona(bier).
- 2 maart 2020
- Buitenland Economie Geen categorie
Corona bier brengt geen wijzingen door aan haar advertenties, ondanks de vergelijking met het dodelijk virus. ‘Constellation Brands(STZ)’, brouwt meerdere variaties van populaire bieren en vertelde te verwachten dat ‘klanten geen link tussen het bier en het virus zouden leggen’.
‘De verkopen van Corona blijven sterk en we waarderen de blijvende ondersteuning van onze klanten’, vertelt de vertegenwoordiger van STZ aan CNN. ‘Onze advertentie zijn over de afgelopen 30 jaar consistent gebleven en daar veranderen we niks aan’.
Corona verkopen steeg nochtans 5% in de Verenigde staten in de afgelopen vier weken. Dat is een verdubbelde trend van de afgelopen 52 weken en Corona’s verkopen zijn enorm afhankelijk van de Amerikaanse markt; in tegenstelling tot veel van haar concurrenten.
Slechte Timing
Toch kon er geen slechtere timing zijn voor Corona dan nu. Het bedrijf spendeert 40 miljoen aan nieuwe advertenties om het nieuw Corona merk genaamd ‘hard seltzer’ te lanceren. Een deel van de promotie is inclusief een gesponsorde tweet met de zin ‘komt snel bij u terecht’. Ouch, dat is nog eens even een pijnlijke opmerking in deze tijden. Toch blijft Constellation stellig volhouden dat het bedrijf het zeer goed doet en dat er geen paralellen zijn te trekken met het virus zelf.
Online zoeken
De online zoekopdrachten voor ‘Corona bier virus’ waren in het begin van februari nog omhoog geschoten en zijn sindsdien weer omlaag gegaan. Wat kan dit op de lange termijn betekenen voor het bier als het virus zich in een pandemie omzet?
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
- 15 november 2023
5 Redenen waarom je zou willen werken in het sociaal domein
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief