Binnenland

Black Friday zorgt voor ongekende cijfers

 

Black Friday was in Amerika al langere tijd een begrip. Maar ook hier in Nederland neemt de speciale aanbiedingen dag toe in populariteit. De dag valt in Amerika op de dag na Thanksgiving. Op deze dag geven winkeliers korting op hun producten en mensen gaan dan ook massaal shoppen. Daarnaast is Cyber Monday in de wereld geholpen. Op de eerste maandag na Thanksgiving komen de webshops met soortgelijke kortingen.

Black Friday is een blijver

De dagen zijn over komen waaien en trekken grote bezoekersaantallen in Nederland. Met name bedrijven als Mediamarkt, Coolblue en Bol.com zagen ongekend hoge cijfers in verkopen en in bezoekersaantallen. Bol.com wilde niet te veel vertellen over de exacte cijfers, maar bevestigde wel dat op Black Friday de hoogste omzet ooit op één dag werd gehaald. Black Friday trok dit jaar zelfs drie keer meer bezoekers naar de website, dan dezelfde dag het jaar ervoor. Met name het speelgoed werd erg goed verkocht bij Bol.com.

De bovengenoemde bedrijven maakte niet bepaald onderscheid tussen de twee verschillende dagen. De kortingen waren op de webshop gewoon op vrijdag actief. Coolblue koos er zelfs voor om de hele week voorafgaand aan Black Friday, de kortingen al op actief te stellen. Bij de Mediamarkt ging het ook erg goed. Zij zagen bezoekersaantallen die vijf keer zo groot waren in vergelijking met het jaar ervoor. Beide bedrijven willen net als Bol.com niks kwijt over de precieze cijfers.

Extra druk bij PostNL

Bij PostNL hadden ze veel last van de drukte. Meerdere mensen hebben er melding van gemaakt dat hun pakketten te laat zijn bezorgd. Waar er in Overijssel normaal gesproken sprake was van 130 stops voor de bezorger, was er  tijdens de periode na de zwarte vrijdag sprake van wel 240 stops. Hier werden in totaal 400 pakketten bezorgd die zorgde voor veel kopzorgen bij het postkantoor.

 

%d bloggers liken dit: