Binnenland

Amsterdamse Tiqets haalt 17 miljoen op

By  | 

De Amsterdamse ticketverkoper Tiqets haalt opnieuw een mooi bedrag binnen. Nadat het een jaar geleden een bedrag van 6 miljoen binnen haalde, haalt het nu 17 miljoen dollar binnen aan investeringen. Er gaat flink uitgebreid worden en voornamelijk op het gebied van tech en data.

Met dit ticketplatform kunnen mensen in het buitenland kaartjes online kopen voor musea en voorstellingen. De tickets komen direct op de smartphone en hoeft de gebruiker niet in de rij te staan om een kaartje te bemachtigen.

Kantoren

De investeringen komen voornamelijk van HPE Growth Capital. Met de 17 miljoen dollar wilt de CEO, Luuc Elzinga, nieuwe kantoren openen. “Dan denk ik aan de Amerikaanse westkust, San Francisco of Los Angeles bijvoorbeeld”, zegt Elzinga.

Vooral salesmanagers en marketeers zullen te werk gaan in de nieuw kantoren. Elzinga zegt dat het meestal maar om een paar man gaat, maar het is belangrijker om aanwezig te zijn in de landen waar Tiqets beschikbaar is.

Momenteel is de ticketverkoper in meer dan 150 landen actief en is het al twee jaar Nederlands snelst groeiende start-up van Nederland.

Niet alleen de Amerikaanse kust is interessant voor nieuwe kantoren. Elders in de Verenigde Staten, het Middel-Oosten en Europa zijn plekken waar Tiqets-kantoren kunnen komen. Deze plekken bevatten namelijk genoeg entertainment, zoals musea, attracties en theaters waar betaald moet worden.

Niet alleen voor attracties regelt Tiqets kaartjes. Ook hotelservices en touroperators werken samen met het bedrijf. De provisie wordt gedeeld tussen Tiqets en de hotelservice of touroperator.

Data

Tiqets heeft momenteel 75 mensen in dienst waarvan zestig procent bezig is met productontwikkeling en technologie. Elzinga wil met het opgehaalde geld meer developers en data scientists aannemen. “Door te investeren in technologie en te leren van data willen we voorop blijven lopen.”, aldus de CEO.

Elzinga geeft nog een tip aan de beginnende startups: “Onze development zit in Amsterdam. We merken dat we daardoor slagvaardiger zijn, omdat we snel leren en kunnen schakelen, en niet afhankelijk zijn van een derde partij.”

 

Lees meer op Zakelijk Dagblad.

%d bloggers liken dit: