Bedrijven

Zoekmachine die belangrijker is dan Google?

By  | 

U heeft er misschien niet bij stil gestaan, maar Youtube is op dit moment op sommige vlakken een veel belangrijkere zoekmachine dan Google. Bedrijven die geen YouTubestrategie hebben, lopen hier een aanzienlijke kans mis. We hebben drie tips voor u opgesteld ter inspiratie.

1.      Het uploaden van goede video’s.

Youtube wordt niet alleen maar voor entertainment gebruikt. Toch doet een YouTube gebruiker dit gemiddeld 40 minuten per dag. Video’s van bedrijven worden veel bekeken. Hierbij wordt gedacht aan processen, productintroducties of specificaties van producten. De meest bekende video’s zijn tutorial video’s. Virtuele rondleidingen en algemene bedrijfsfilms worden ook veel teruggevonden op Youtube. Die zou u ook kunnen plaatsen!

Er moet goed worden nagedacht over de lengte van een video. Een video van een product of bedrijfsintroductie moet kort zijn. Hoewel een film waarin een technisch proces wordt toegelicht, moet juist lang zijn. De eerste tien seconden zijn cruciaal. Hier moet de kijker gevangen worden.

2.      Uw video’s moeten gevonden worden.

Het klinkt misschien logisch, maar u gelooft het niet. Vele video’s die worden geplaatst worden, worden nooit gevonden. De meta data goed invullen is erg belangrijk. Denk hierbij aan een pakkende titel, trefwoorden en omschrijving. Nog een tip is, om via YouTube zelf een ondertiteling toe te voegen en te zorgen dat je video een voice-over heeft. Hierdoor begrijpt YouTube je video’s beter en zal het doorverwijzen naar geïnteresseerden.

Video’s opsplitsen in meerdere video’s is een van de simpele trucs, waardoor je een grotere potentie hebt om meer mensen te bereiken.

Afspeellijsten maken is ook handig, zo blijven kijkers makkelijker bij jouw video’s hangen.

3.      Ze YouTube gebruikers om in klanten en leads

Kijkers moeten nu op zo’n laagdrempelige manier naar uw website of landingspagina kunnen gaan. Zet de link van uw website en andere contact gegevens in de omschrijving van de video’s. Gebruik ook interactieve tools van YouTube om visuele doorlinks te creëren aan het einde van al je video’s. Houd rekening van eventuele uitlooptijd, zodat de kijkers genoeg tijd hebben om naar uw website te klikken of nog een andere video te bekijken.

 

%d bloggers liken dit: