- 19 April 2024
Heineken verliest terrein in Europa, maar verkoopt flink meer bier in Azië
- 29 juli 2019
- 1
- Financieel
Maandag werden de halfjaarresultaten van Heineken bekend gemaakt. Hierin stonden een paar opmerkelijke cijfers. Waaronder de flinke groei in Azië, namelijk 10,4 procent meer verkoop.
In Azië wist het biermerk de verkopen op te voeren terwijl er ook in Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa een grotere vraag was naar Heineken-bieren. In Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa werd ruim 7 procent meer bier verkocht.
In Europa vielen de cijfers een beetje tegen. Heineken zag daar de afzet krimpen met 1,5 procent. Het biermerk zegt dat dit met name te wijten is aan het tegenvallende weer. Ook zegt Heineken dat de afwezigheid van een WK-voetbal invloed heeft op de halfjaarcijfers van Europa.
Al met al heeft Heineken een relatief goed half jaar gedraaid en 3 procent meer bier verkocht. De nettowinst kwam uit op 1,1 miljard euro. Dit is lager dan voorgaande jaren, volgens Heineken kwam dit vooral door de hogere inkomstenbelastingen. Maar Heineken verwacht dat de operationele winst over het hele jaar nog zal gaan stijgen met 4 tot 6 procent.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief
Comment (1)
alex
16 aug 2019met mensen als GERRIT KLEIN verlies je op alle fronten
l*l de luxe