- 29 March 2024
Kwartaalwinst gerealiseerd door Airbnb ondanks coronacrisis
- 17 november 2020
- Bedrijven Binnenland Buitenland Economie
Airbnb heeft in het derde kwartaal van 2020 een winst van 219 miljoen dollar gerealiseerd. Dat heeft het platform in de nacht van maandag op dinsdag bekend gemaakt. De winst is onder andere het resultaat van kostenbesparingen. Het komt niet volledig voort uit omzet omdat er het afgelopen kwartaal minder toeristen bij de Airbnbn-verhuurders verbleven.
De omzet van het bedrijf zakte met 19 procent tot 1,34 miljard dollar. Desondanks gaf Airbnb aan tevreden te zijn over de afgelopen periode. “Het herstel in het tweede en derde kwartaal van 2020 danken we aan de bereidheid van onze gasten om te reizen, de weerbaarheid van onze verhuurders en de kracht van ons businessmodel”, aldus het platform.
Tijdens de coronacrisis focuste Airbnb zich vooral op het aanbieden van afgelegen woningen. Hierdoor bleef de financiële schade vooral in de Verenigde Staten enigszins beperkt. In de eerste negen maanden was toch te zien dat er fors minder boekingen werden gemaakt in vergelijking met een jaar ervoor: 146,9 miljoen tegenover 250,3 miljoen.
Het bedrijf was in mei genoodzaakt om een kwart van al het personeel te ontslaan vanwege de coronacrisis. Aangezien het vierde kwartaal nadert rekent Airbnb opnieuw op nieuwe afzeggingen en financiële tegenwind. Aan het einde van het jaar gaat het verhuurplatform naar de beurs.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
- 15 november 2023
5 Redenen waarom je zou willen werken in het sociaal domein
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief