- 19 March 2024
Verkoop Heineken opnieuw lager en verkleint personeelsbestand
- 28 oktober 2020
- Bedrijven Binnenland Economie
Heineken komt nog steeds in aanmerking met de gevolgen van de coronacrisis. In het derde kwartaal daalde de verkoopcijfers met bijna 2 procent, maakt de bierbrouwer woensdag bekend. Heineken is genoodzaakt om in zijn personeelskosten te gaan snijden.
Het doel is om de personeelskosten met 20 procent te verlagen, maakte Heineken in een toelichting op de cijfers bekend. Daar zal in het eerste kwartaal een begin mee worden gemaakt. Lokale omstandigheden hebben volgens de multinational veel invloed op de precieze impact.
In de eerste negen maanden van het huidige jaar werd 8 procent minder bier verkocht. De afzet ging overal in de wereld achteruit, maar vooral in landen als Zuid-Afrika en Mexico. Daar was op een gegeven moment een totaalverbod op de verkoop van alcohol.
Er was wel groei te ondervinden in de verkoop van Heineken 0.0. Het alcoholvrije bier verkoopt vooral goed in Mexico, Brazilië en de VS. Daarnaast werd het 0.0 bier in elf nieuwe landen verkocht en is het inmiddels in bijna zeventig landen op de markt aanwezig.
Heineken heeft geen optimistische blik op de rest van het jaar. In de Europese zomermaanden was weer enige vooruitgang te zien, maar de brouwer ziet dat veel landen nu weer op slot gaan. Dit is onder andere terug te zien bij de voor Heineken belangrijke Aziatische landen.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
- 15 november 2023
5 Redenen waarom je zou willen werken in het sociaal domein
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief