- 26 April 2024
Nuon schaamt zich voor misleiding
- 30 september 2019
- Bedrijven Binnenland
Na een half jaar reageert Nuon eindelijk op het bericht van het AD waarin de malafide verkooppraktijken van Nuon-verkopers aan het licht kwam. Directeur klanten Cindy Kroon zegt dat ze zich schaamt voor de uitwassen. ,,Buitengewoon pijnlijk.’
In januari dit jaar kwamen er verhalen van Nuon-verkopers naar boven. Zo zeiden ze dat er vaak gelogen wordt over prijzen van energie en dat klanten agressief worden benaderd. Na deze verhalen kwamen er meerdere meldingen van ‘klanten’ die ook zulke dingen hebben meegemaakt. Zo ging het in de meldingen over offertes dat contracten bleken te zijn, en babbeltrucs om kwetsbare ouderen over te laten stappen.
Bonussysteem
Het bonussysteem is volgens de verkopers de boosdoener. Zo verdienen de verkopers het meest met de bonus die ze per contract krijgen. Maar krijgt de best verkopende werknemer ook vaak dinerbonnen of iets dergelijks. Ook wordt er niet goed gecontroleerd of een sale volgens de regels gaat. Alleen wanneer de klanten een klacht indienen.
Geen actie
Nuon zegt zich niet in de handelswijze te herkennen en neemt geen extra maatregelen. Volgens Kroon zijn er al sancties voor verkopers die hun boekje te buiten gaan.
Dit delen:
Clouds: {{current_weather.clouds}}%
Wind ({{current_weather.wind.deg}}): {{current_weather.wind.speed}}{{units_wind}}
- 11 april 2024
Meer succes met jouw congres: 3 tips!
- 1 december 2023
Dit kan lokale buitenreclame voor jouw bedrijf opleveren
- 1 december 2023
Online marketing inzetten om internationaal te gaan
- 15 november 2023
Het belang van onderzoek voor een succesvolle mediacampagne
Ontvang de nieuwsbrief