Rituals Cosmetics
Naam: Rituals Cosmetics B.V.
CEO: Raymond Cloosterman
Oprichting: In het jaar 2000 door Raymond Cloosterman
Hoofdkantoor: Keizersgracht 683, 1017 DW Amsterdam
Omzet (2015): 430 miljoen euro
Aantal medewerkers: 1100 medewerkers
Actief in: Wereldwijd
Over Rituals
Ongeveer 16 jaar geleden besloot Raymond Cloosterman zijn baan als marketeer bij Unilever op te zeggen. Hij begon namelijk zijn eigen bedrijf genaamd Rituals, het bedrijf verkoopt luxe home- en bodycare producten. Dit allemaal voor een relatief goedkope prijs gekeken naar andere luxe cosmetica. Cloosterman begon zijn producten in kerstpakketten te stoppen en men werd al gauw verliefd op de heerlijke geuren van de producten. Met de gedachte “Ik geloof met hart en ziel dat we onze alledaagse routines met een beetje speciale aandacht kunnen transformeren in bijzondere momenten” ging Raymond Cloosterman aan de slag met Rituals.
Assortiment
Inmiddels verkopen zij lichaams- en gezichstverzorging, geurkaarsen, parfum, kleding en thee. Met deze producten is het de bedoeling dat u uw dagelijkse routines veranderd met een luxe verwen momentje tussendoor. Weer even stilstaan bij de kleine dingen in het leven en genieten van het verwenmomentje. De producten zijn gecreëerd op basis van de Oosterse tradities. De ervaring en kennis worden gecombineerd met speciaal geselecteerde ingrediënten. Vervolgens wordt er samen met de innovatieve technologieën het eindproduct gecreëerd. Alleen zo krijg je thuis het echte Hamam gevoel. Tevens worden de parfums ontworpen door de beste parfumeurs over de hele wereld.
Verantwoord ondernemen
Rituals streeft er naar om de beste duurzame en biologische ingrediënten te gebruiken. Zo zijn zij onder andere dierproefvrij en zijn zij ook aangesloten bij de Stichting Dierproefvrij. Zij proberen ook de CO-2 voetafdruk zo laag mogelijk te houden. De materialen die gebruikt worden zijn recyclebaar. Ook schadelijke stoffen als parabenen zijn niet te vinden in de producten van Rituals.
Huidige situatie
Inmiddels is Rituals immens populair. Het bedrijf heeft een omzet van 430 miljoen euro. Er zijn 400 verkooppunten wereldwijd, je kan de producten online bestellen, in een van de shop-in-shops bijvoorbeeld de Bijenkorf. Ook ligt het product klaar in ongeveer 25.000 werknemers. Tot slot hebben zij inmiddels 5 urban spa’s.