Bedrijven

Bierbrouwer Heineken profiteert van warme zomermaanden

 

Bierbrouwer Heineken heeft de afgelopen zomermaanden meer bier weten te verkopen dan een jaar eerder. In alle regio’s waar de brouwer zijn bier verkoopt, was sprake van groei.

Vooral bier van Heineken zelf werd flink verkocht, dit zegt de ’s werelds op een na grootste bierbrouwer in een verklaring.

Volgens Topman Jean-François van Boxmeer profiteerde het bedrijf van onder meer de aanhoudende zomerhitte in Europa. Ook de sterke groei van de biermarkten in Brazilië, Zuid-Afrika, Mexico en Vietnam hielpen mee.

Heineken verkocht in totaal 4,6 procent meer bier in de maanden juli, augustus en september. Dat komt neer op 62,6 miljoen hectoliter. Heineken was goed voor 10,3 miljoen hectoliter. Daarmee was sprake van 9,2 procent groei.

Verdere details

In regio’s als Afrika, het Midden-Oosten, Oost-Europa, Noord- en Zuid-Amerika meldde het bedrijf met het Heineken merk een dubbelcijferige volumegroei. In Azië was het Heineken bier minder populair. Andere merken wisten hier voor volumestijgingen te zorgen.

Over de eerste 9 maanden van het jaar wist Heineken een winst te boeken van 1,6 miljard euro. Een jaar eerder was dit nog krap 1,5 miljard euro. De verwachtingen voor heel 2018 werden door de brouwer gehandhaafd.

Heineken liet niet veel los over de eerder aangekondigde deal met de Chinese biergigant CR Beer. Er wordt volgens de brouwer momenteel gewerkt over de details van de overeenkomst.

CR gaat onder licentie Heineken-merken verkopen via zijn distributienetwerk in China, waardoor de biertjes op veel meer plekken in deze groeimarkt te koop zijn.

%d bloggers liken dit: